Monday, September 24, 2012

B3R47

berat mata memandang,berat lg bahu yg memikul,
tp tak da sapa pn yg memandang, lg bertambah berat la bahu ku untuk memikul smua nie,
aku da xde mak, xde tempat mengadu, nk mengadu kat abh, dia pn tak sihat,
tak elok untuk kesihatan dia, tp aku da tak mampu nk tanggung semua ni sorang2.
ye, mmg aku takut ngn bayang2 aku sendiri,
aku tak minta smua ni berlaku, tp aku tak mampu nk menghalangnya lagi,
akhirnya aku sendiri yg sakit menaggung bebanan nie,
aku da hampir tak mampu nk tahan lg,
pe lg perlu aku buat untuk akhirkan semua nie,
BERHENTI KERJA n balik KAMPUNG?
tu yg abah cakap td,
tp xkn nk dok kat umah tnpa pekerjaan???

mampu kah aku untuk memeruskan hidup tnpa pekerjaan?
aku perlukan mak saat ni,
masalah ni aku tak tau nk cerita kat sapa,
walau pn orang tu org paling dekat ngn aku,
tetap xkan meringankan bebanan aku.

ya allah, sungguh berat dugaan ini,
aku da tak mampu lg nk tangung...

No comments: